19/12/2010 07:44 | Door CHN, www.belga.be

Elf personen opgepakt na politiecontrole van vliegtuig uit Albanië

Op de luchthaven van Luik zijn zondag na een politiecontrole elf personen afkomstig uit Albanië tegengehouden. De Dienst Vreemdelingenzaken zal over hun lot beslissen. Dat meldt Tine Hollevoet, een woordvoerster van de federale politie.


Het lijntoestel uit Pristina landde om 8.40 uur. Aan boord bevonden zich 164 passagiers. "Het betreft een routinecontrole", aldus de woordvoerster. Sinds begin deze week hebben Albanese burgers geen inreisvisum meer nodig om de Europese Schengenzone in te komen. "Ze moeten wel reglementaire documenten bezitten. Bij elf personen was dit niet het geval. De Dienst Vreemdelingenzaken zal over hen beslissen". Voor de actie waren 30 agenten gemobiliseerd. Rond 11 uur was de operatie afgelopen. De controleactie is ook bedoeld als een signaal naar Albanië, om de illegale immigratie te voorkomen. De directie van de Luikse luchthaven zegt geschokt te zijn over een dergelijke actie tegen een lijnvlucht en noemt ze "op de rand van het racistische". Ze betreurt dat de autoriteiten een bevolking stigmatiseert.

Skype
10Opmerking
20 dec 2010 14:25
avatar
De krant gelezen vandaag? De dochter van een chirurg is verschillende malen lastig gevallen door? jawel het bruine uitschot. Reactie van de man : naar de politie en daar hebben ze hem zelfs eens uitgelachen. Verdere reactie : hij zoekt dag en nacht naar het afval en zie hij heeft een treffer. Terug de politie erbij geroepen en kijk ze werden waarempel gearresteerd maar na 10 minuten liepen ze terug op straat. Nu gaat die man ze zelf opzoeken met behulp van enkele vrienden. Indien hij hulp nodig heft mag hij mij altyd kontakteren. Ik hoop dat hij ze doodslaat.
20 dec 2010 10:11
avatar
JA MOOI WERK VAN DE POLITIE GOED GEDAAN MANEN EN ALS ER IEMAND TEGEN IS ZET HEN OOK OP EEN VLUGHT NAAR ALBANIE WE KUNEN DAT GESPUIS MISSEN EN STUUR DIE  ZAKEN ROLERS VAN VREEMDELINGE ZAKEN OOK MAAR NAAR DAAR
19 dec 2010 21:57
avatar
tja, ze blijven maar komen hé!!!! We komen in België zelf nog niet overeen, verre van met al die buitenlandse gasten. Constant ruzie over dat beetje geld dat naar de walen gaat, maar hotels en opvangcentra blijkt geen probleem??!!?? Ik geraak er niet meer wijs uit. Rollende ogen Of zijn we een bende zondebokken aan het telen voor als het moment is gekomen????
"schild en vriend" zal dan niet nodig zijn denk ik, gaan wat andere klanken moeten kunnen Sarcastisch
avatar

@ Geduld25

Daar hadden we het toch 2-3 dagen geleden over dacht ik.....Ik zei toen dat we snel meer bevolking als Nederland gingen hebben hé. Let er maar op er komen er nog héél veel, ik dacht zo rond de 1.600.000 Albanezen.

 

"De Dienst Vreemdelingenzaken zal over hen beslissen"....Wat valt er te beslissen?????? TERUG MET DIE DRECKZAKKEN en direkt levenslang inreis verbod.

 

Zulke Politie actie's moeten nu massaal gebeuren!!!!!

Dat kost natuurlijk veel geld, maar is nog altijd goedkoper als die Albaanse maffia door te voeden.

 

 

19 dec 2010 20:56
avatar
Zaten die niet opgehoopt op bussen richting Bruksel?

Het kan blijkbaar niet rap genoeg gaan!!!! Open mondOpen mondOpen mond
19 dec 2010 20:25
avatar
Glimlach Mooi werk van die agenten....... doe zo verder.... iedere dag.... en is de luchthavendirektie niet tevreden.... ook hen aanhouden !!!! Glimlach
19 dec 2010 20:05
avatar
164 - 11 = 153, we weten weeral waar we onze kl0ten kunnen voor gaan afdraaien...
19 dec 2010 19:25
avatar
Hoe kan een controle racistisch zijn als deze wettelijk en noodzakelijk.
Inderdaad waarschijnlijk wereldvreemde linkse creaturen die continu de boel om zeep helpen,stuur die ratten naar Afghanistan!!!!
19 dec 2010 19:24
avatar
Het is al zover : we zijn nog maar twee dagen ver en het schorremorie is er al. Een bevolkingsgroep stigmatiseren? Neen de afval buiten houden.
19 dec 2010 19:20
avatar

Directie van de luikse luchthaven is wellicht van rode signatuur.

 

Melden
Help ons om een gezonde en levendige gemeenschap te handhaven door het melden van illegaal of ongepast gedrag. Als u denkt dat een bericht in strijd is met deGedragscodeGebruik dit formulier om de moderators op de hoogte te stellen. Zij zullen je melding onderzoeken en passende maatregelen nemen. Indien nodig, rapporteren zij alle illegale activiteiten aan de juiste instanties.
Categorieën
100 karakters limiet
Weet je zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?
Elf personen opgepakt na politiecontrole van vliegtuig uit AlbaniëOp de luchthaven van Luik zijn zondag na een politiecontrole elf personen afkomstig uit Albanië tegengehouden. De Dienst Vreemdelingenzaken zal over hun lot beslissen. Dat meldt Tine Hollevoet, een woordvoerster van de federale politie.CHNwww.belga.be2010-12-19T18:44:082010-12-19T18:44:08Het lijntoestel uit Pristina landde om 8.40 uur. Aan boord bevonden zich 164 passagiers. "Het betreft een routinecontrole", aldus de woordvoerster. Sinds begin deze week hebben Albanese burgers geen inreisvisum meer nodig om de Europese Schengenzone in te komen. "Ze moeten wel reglementaire documenten bezitten. Bij elf personen was dit niet het geval. De Dienst Vreemdelingenzaken zal over hen beslissen". Voor de actie waren 30 agenten gemobiliseerd. Rond 11 uur was de operatie afgelopen. De controleactie is ook bedoeld als een signaal naar Albanië, om de illegale immigratie te voorkomen. De directie van de Luikse luchthaven zegt geschokt te zijn over een dergelijke actie tegen een lijnvlucht en noemt ze "op de rand van het racistische". Ze betreurt dat de autoriteiten een bevolking stigmatiseert.

meer artikels

  • De programmatie van de openingsdag van het 13e festival Ten Vrede aan de Diksmuidse IJzertoren heeft aan een zijden draadje gehangen door het slechte weer van de voorbije weken. 25 ton stro moet soelaas bieden. Dat kan Dirk Demeurie, voorzitter van Ten Vrede, vrijdagmiddag kwijt.

  • Uitbarstingsspleet Bardarbunga was 1 km lang

    Webcams aan de rand van de Dyngjujökull-gletsjer, nabij het IJslandse Holuhraun, hebben in verband met de uitbarsting van de vulkaan Bardarbunga vrijdag een uitbarstingsspleet van ongeveer 1 km lang aangetoond, waarlangs zich lavafonteinen ontwikkelden. Dit hebben wetenschappers van de Vrije Universiteit Brussel (VUB) gezegd.

  • Vier leden van een Litouwse bende hebben van de correctionele rechtbank van Antwerpen vrijdag celstraffen tot vijf jaar gekregen, deels met uitstel, voor een reeks ramkraken die ze tussen juni 2008 en december 2009 gepleegd hadden.