21/8/2012 08:20 | Door NAJ, www.belga.be

Minderjarige filmde lijdensweg Priscilla met gsm

Een van de minderjarigen die vastzitten voor de moord op Priscilla Sergeant heeft een deel van de lijdensweg van het meisje met zijn gsm gefilmd. Dat schrijven Het Nieuwsblad en De Standaard dinsdag.


Wat juist gefilmd werd en door wie, wil het gerecht voorlopig niet zeggen. Maar de beelden vormen zeker een belangrijk onderdeel van het onderzoek.

Skype
44Opmerking
24 aug 2012 12:04
avatar

ongeloofelijk hier in dit land wat er toch allemaal gebeurd ze zouden de jeugd beter

wat strenger aanpakken en zware straffen geven vroeger hadden we als kind bang van onze ouders en leraren nu is het andersom ook op gebied van criminaliteit je leest en hoord niks anders dan zever over alochtonen maar geen ene rechter durft zware straffen uitspreken van mij mag de tijd van vroeger terug komen het zou nog al wat beter gaan met ons arm belgie

 

 

avatar

ze zullen er weer niets aan kunnen doen zeker hé ?? slechte jeugd , verveling ?

de een of andere luie rechter zal ze weer laten lopen !!!

21 aug 2012 20:32
avatar

Allemaal goed en wel.Maar waarom horen we of lezen we niets over de ouders van die 2  jongens.Hoe kunnen die toestaan dat hun zonen 's nachts bij een vreemde man  huizen ?

Het is toch weeral  duister en wat gaan ze daar  doen .Dat zal dan ook de eerste keer niet geweest zijn.  En dan ook nog dat meisje.Hoe komt die daar terecht ?En wat gaat zij daar doen.Is zij daar vrijwillig binnengestapt ?Ik vermoed dat we  weeral niet veel mogen weten,en dat het gerecht na 14 dagen ons een rad voor de ogen draait.Hebben die daar al meer dan een halve maand nodig om wat klaarheid in deze zaak te brengen?Hun molen draait zeer traag/

21 aug 2012 07:55
avatar
Wij hebben daar een woord voor in het Nederlands : "Krapuul."
21 aug 2012 19:19
avatar
ja de tijden als ik jong was en iets verkeerd deed kreeg ik een schop onder mijn kont maar nu moet je de kindjes behandelen zoals marsepeine popjes en je ziet de resultaten er van dag op dag het is gewoon de realiteit dus er staat ons nog wat te wachten
21 aug 2012 11:27
avatar

Ik wil hier even vermelden dat wat hier gebeurd is zeker niet kan.zij moeten goed aangepakt worden.

Wat ik wel wil vermelden is dat het gerecht ook dikwijls faalt en soms krapuul de hand boven het hoofd houd.Men mag hier gewoon een jongen zonder enige reden tegen de grond slaan,stampen en schoppen tegen het hoofd,werkonbekwaam als gevolg,dader was zelfs voorwaardelijk vrij,met zelfs getuigen van dit voorval en wat gebeurd er........vertikaal geklasseerd omdat er onvoldoende bewijzen zijn.

Het is om razend van te worden met slapeloze nachten als gevolg.Dan verschiet men als mensen het recht in eigen handen nemen.Dat is ons gerecht.En dan verschieten ze dat er criminelenl rondlopen.

27 aug 2012 19:27
avatar

Arme Priscilla, hopelijk is ze nu ergens in een paradijs beland waar ze toch eindelijk gelukkig kan zijn. Dat meisje haar leven is tenslotte op een laffe manier afgenomen, en zo te horen was haar leven al niet om naar huis te schrijven.

 

Die jongens moeten niet klagen dat hun leven om zeep is, ze hebben er zelf voor gekozen en hopelijk dragen ze dit voor heel hun leven mee (als ze tenminste iets van gevoelens hebben...)

23 aug 2012 11:05
avatar
ooit heeft me eens iemand verklaart dat mensen de inteligentste zoogdieren op deze planeet zijn nu jaren later komt dat over als de beste grap die ik ooit gehoord heb
21 aug 2012 12:18
avatar

Laat ze gewoon wegrotten, ze hebben het zelf gezocht en moeten er maar voor boeten.

Geen vrijlating voor dergelijke mensen.

Opgesloten blijven tot hun dood.

 

21 aug 2012 11:56
avatar

het enigste dat ik hierop kan zeggen is waar gaat het inderdaad naar toe met de wereld..

 

Hoe kun je als kind, volwassene zo een verschrikkelijke dingen doen met gelijk wie.. Oud klein

zwaar straffen zekers en vast

 

ze zouden beter doen zoals in amerika... daar worden ze harder aangepakt..

Hier in belgie zijn ze laks en laten ze na een jaar of vijf tien twintig terug vrij..

 

Mijn medeleven naar de ouders van priscilla.. Niemand mag dit doorstaan..

Melden
Help ons om een gezonde en levendige gemeenschap te handhaven door het melden van illegaal of ongepast gedrag. Als u denkt dat een bericht in strijd is met deGedragscodeGebruik dit formulier om de moderators op de hoogte te stellen. Zij zullen je melding onderzoeken en passende maatregelen nemen. Indien nodig, rapporteren zij alle illegale activiteiten aan de juiste instanties.
Categorieën
100 karakters limiet
Weet je zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?
Minderjarige filmde lijdensweg Priscilla met gsmEen van de minderjarigen die vastzitten voor de moord op Priscilla Sergeant heeft een deel van de lijdensweg van het meisje met zijn gsm gefilmd. Dat schrijven Het Nieuwsblad en De Standaard dinsdag.NAJwww.belga.be2012-08-21T07:20:112012-08-21T07:20:11Wat juist gefilmd werd en door wie, wil het gerecht voorlopig niet zeggen. Maar de beelden vormen zeker een belangrijk onderdeel van het onderzoek.

meer artikels

  • Paasvakantie zorgt voor recordcijfers in Planckendael

    Dierenpark Planckendael, nabij Mechelen, heeft dit jaar dankzij een erg drukke paasvakantie tot dusver liefst 84 procent meer bezoekers ontvangen dan in dezelfde periode vorig jaar. In totaal kwamen al zowat 300.000 personen langs. Ook de Antwerpse Zoo mocht al 250.000 bezoekers ontvangen, wat een stijging betekent van 40 procent.

  • In het West-Vlaamse Damme zijn twee auto's donderdagochtend frontaal op elkaar ingereden. Dat meldt de politiezone Damme/Knokke-Heist. Een 67-jarige vrouw was onwel geworden achter het stuur.

  • Fernand Koekelberg in beroep vrijuit in verkrachtingszaak

    De kamer van inbeschuldigingstelling van het hof van beroep van Luik heeft vandaag de buitenvervolgingstelling van Fernand Koekelberg bevestigd in een verkrachtingszaak. Dat heeft zijn advocaat Marc Uyttendaele laten weten. De KI volgt daarmee de raadkamer in Namen en het parket-generaal.

  • Nieuwe korpschefs Hof van Cassatie en parket-generaal vrijdag plechtig geïnstalleerd

    De nieuwe korpschefs van het Hof van Cassatie en van het parket-generaal bij dit hof worden morgen plechtig geïnstalleerd. Dat gebeurt om 15.30 uur in de plechtige zittingszaal van het hoogste gerechtshof, in het Brusselse justitiepaleis. De nieuwe eerste voorzitter van het Hof van Cassatie, raadsheer Jean De Codt, en de nieuwe procureur-generaal bij cassatie, Patrick Duinslaeger, hebben op 2 april al de eed afgelegd in handen van de koning en zijn benoemd voor een termijn van vijf jaar.