28/6/2012 06:56 | Door OSN, www.belga.be

Nikab-meisje stelt zich burgerlijke partij tegen politie Brussel West

Stephanie Djato, de 24-jarige vrouw die op 31 mei opgepakt werd in Jette omdat ze haar nikab weigerde af te doen, heeft bij de Brusselse onderzoeksrechter een klacht met burgerlijke partijstelling ingediend tegen de lokale politie van Brussel West (Jette/Ganshoren/Koekelberg/Sint-Agatha-Berchem/Sint-Jans-Molenbeek). Volgens de vrouw werd ze door de politie bij haar arrestatie mishandeld, maar de politie houdt vol dat het net Djato was die zich gewelddadig gedroeg.


Nikab-meisje stelt zich burgerlijke partij tegen politie Brussel West

Stephanie Djato werd volgens de politie gecontroleerd aan een bushalte in Jette omdat ze een nikab droeg. Toen ze weigerde die hoofddoek af te doen, werd ze meegenomen naar het commissariaat. Onderweg zou ze één van de agenten, een vrouw, een kopstoot hebben proberen geven en ook op het commissariaat zou ze zich agressief hebben opgesteld. Het kwam dan tot een schermutseling waarbij zowel de vrouw als twee vrouwelijke agenten gewond raakten. Uiteindelijk werd Djato naar het ziekenhuis gebracht en vrijgelaten. Nog dezelfde avond kwam het tot onlusten aan het politiecommissariaat in de Briefdragerstraat in Sint-Jans-Molenbeek nadat Sharia4Belgium, waarbij Djato zou aanleunen, opgeroepen had tot protestacties. Ook de dagen nadien was het onrustig in de Brusselse gemeente, tot een Parijse moslimextremist in het metrostation Beekkant twee agenten neerstak omwille van het nikab-incident. Onmiddellijk na het nikab-incident kondigde Djato al aan dat ze klacht zou indienen tegen de politie. Donderdag heeft ze dat uiteindelijk gedaan. Ze deed dat niet in eigen persoon maar via haar advocate, meester Françoise Motte-De Raedt.

Skype
13Opmerking
28 jun 2012 19:49
avatar

tja,

waarom komen ze naar hier?

 in de gevangenissen zitten duizenden illigalen,

= onmiddelijk terug sturen,

de ocmw's betalen miljoenen aan inwijkelingen, zoals  leefloon, kindergeld, huur appartement enz,

word het niet tijd dat er word ingegrepen?

politiek doet niets alléén blablabla,

pfff ben 55, maar nog even en ga deze nadoen,

en gaan jullie mij betalen om niks tedoen,

mmm benen op de tafel,terrasje doen,

huur, stroom,water=ocmw,

zalig om niets te betalen,

gewoon genieten,

oeps en geen auto en verzekeringen meer,

ik ga dan leven zoals zij als

God in Maroko,

mmm dat gaat genieten zijn,

 ik ben muticultureel maar als zij ons mogen bestelen??? als gelovige?????

tja, wat een schijnheilige Moslims zijn dat?????

 

grts van een Christen man en open voor alle culturen behalve voor deze die de naam van God gebruiken om te stelen van anderen,

ik schaam mij diep voor deze mensen,

 

armoede onder kids in Belgié, tja, wie steelt van een ander, doet anderen hongerlijden?

in naam van God?

 

triestig,

 

 

de eerste oprechte Moslim, mag een steen op mij werpen,

zie Maria Magdalena in de bijbel,

ben benieuwd wie de eerste steen zal werpen,

 

kusje

Justin

 

 

 

 

 

 

28 jun 2012 19:25
avatar

Grrrr dat ze zich aanpassen aan de wetgeving van het land VERDOEME,

mijn vaderzaliger, was ook buitenlander,door de oorlog gedeporteerd naar de Belgische koolmijnen,

hij was 6 talig, en heel ingeburgerd,

ik zelf heb in die tijd mijn legerdienst vervuld zonder klagen,

ben 4 talig,

en nu komen deze inwijkelingen zich gedragen als een God?

alléén zij zijn mis,

in marrokoo dragen ze dat niet,

maar hier willen ze geld trekken van OCMW wat hun ook goed lukt,

zie de sociale woningen  maar bezet door ......

met twee wagens=dure voor hun deur=

kan ik bewijzen,geen probleem,

en wij Belgen maar dokken,

grrrrrrrrrrrrrr

daar moet een eind aan gesteld worden,

ik ben zelf Belg uit  de tweede generatie,maar wat menige hier mag doen enz,

dat is er over,

in de naam van God? ze zijn niet goed wijs, dus deze personen terug naar land van herkomst,

onmiddelijk zonder iets of wat, zal snel gedaan zijn,

maar de politiek is te zacht,

controle over sociale woningen te soft;

en dan wachtlijsten van 6 jaar en meer voor eigenvolk,

ik ben niet haatdragend en multicultureel,

maar hier gaan ze ver erover,

en dan wilt nog iemand? trouwen, zodat hij in Belgie kan blijven,

tja, als het hem lukt,

dan ga ik zelf stoppen met werken

een leefloon aanvragen,

ocmw betaald dan mijn appartement,

zet mij als landloper in nl op de lijst,

en verdien aan inkomsten van B en NL 1700 euro en gratis woonst=

zo simpel kan het leven zijn,

grts

justin

 

 

 

29 jun 2012 07:56
avatar
Dit zijn toch advocaten zonder eergevoel voor hun land of hebben ze zo weinig werk en geld dat ze zoiets gaan verdedigen. Want wie mag het uiteindelijk weer betalen..... juist ja . Waarom doen ze zoiets niet in hun eigen land , en als hun godver.....allah toch zo goed is waarom blijven ze dan niet waar ze zijn ? Varkens zijn het ze krijgen hier van alles (leefloon , kindergeld.........) vegen hun kont aan onze wetgeving en nu denken ze ook nog boven de wet te staan.Ik vind het erg, heel erg dat onze lamzakken van ministers daar niks aan doen en rustig in hun zetel blijven zitten en zelfs hun nog gelijk geven en nog wat wetten uitschrijven die het mogelijk maken dat zoiets kan gebeuren hier komt nog oorlog van ben benieuwd hoelang de bevolking dit nog verdraagt ????

29 jun 2012 10:21
avatar
Gewoon aanpassen !! Is dat nu zo moeilijk voor die cultuur?
Altijd en overal maar haat en verderft rondstrooien...
En als ge er dan iets durft op te zeggen is het direct racist,racist en dat terwijl ze zelf de grootste racisten en egoistisch zijn...
28 jun 2012 17:38
avatar
Erg erg erg arm Belgie, ook ben ik gelijk de mening toegedaan dat ze hier sommige Advocaten zo vlug als mogelijk mogen buitenstampen.
28 jun 2012 20:52
avatar

en verder moet het gedaan zijn met gratis een advocaat?????

voor imigranten enz,

in de naam van God bestelen ze ons????

alléé

waar is de politiek mee bezig?

en de moslims?

kusje

justin

 

29 jun 2012 10:35
avatar
Dit is de wereld op zijn kop,geef de politie wat kopstoten en dien dan klacht in tegen die zelfde politie,ge moet het maar durven.Probeer dat eens als brave Belg,binnen de korste keren zit ge in den bak,plus een dikke boet aan uw been.Hoop dat ge dit jaar eens denkt aan die ****ken van politiekers die dit allemaal maar tolereren.
28 jun 2012 20:28
avatar