26/10/2012 04:22 | Door Kim Verhaeghe, http://www.eoswetenschap.eu/

Een kind met drie ouders?

Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?

2 nov 2012 13:59
Maar neen idioten daar gaat het toch niet om... neem nu bijvoorbeeld vrouwen met een erfelijke ziekte, die mogen toch ook het recht hebben om gezonde kinderen op de wereld te kunnen zetten? Niemand zegt iets over een supermens...
9 nov 2012 14:59
Ja " Vrolijk Meisje " ...... maar er wordt zodanig veel met sperma - en eicel  donatie en draagmoeder kindjes gegoocheld dat het niet ander kan , of vroeg of laat trouwt ( of slaapt gewoon) een halfbroer met zijn halfzus .
2 nov 2012 13:35
SUPER humans.   denk dat ze over 10 jaar 'wenzens' kunnen crëeren die tot 2.50 met hoog zijn of supersterke mensen bestand tegen ziektes kunnen maken.
Een kind met drie ouders?De technologie om menselijke eicellen te ‘verbeteren’ door het genetisch materiaal van twee moeders te combineren, is klaar voor toepassing.Kim Verhaeghehttp://www.eoswetenschap.eu/http://www.eoswetenschap.eu/2012-10-26T15:21:572012-10-26T15:22:46Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?De technologie om menselijke eicellen te ‘verbeteren’ door het genetisch materiaal van twee moeders te combineren, is klaar voor toepassing. Dat schrijven wetenschappers deze week in Nature.De onderzoekers van Oregon Health & Science University pasten met succes een zelf ontwikkelde techniek toe om het kern-DNA uit een eicel te verwisselen met dat uit een eicel van een andere vrouw, zonder het mitochondriale DNA te verhuizen. De zo bekomen eicel bevat na de transfer het kern-DNA van de moeder en het mitochondriale DNA van de donor. De wissel kan van nut zijn wanneer de moeder defect mitochondriaal DNA bezit, wat kan leiden tot langs moeders zijde erfelijke – en vaak fatale - aandoeningen. Baby’s die via deze vorm van in-vitrofertilisatie geboren zouden worden, zijn vrij zijn van de mitochondriale defecten die hun moeder op de natuurlijke manier zou hebben doorgegeven.De wetenschappers probeerden hun techniek 65 keer uit. Minstens 13 bevruchte hybride eicellen groeiden door tot normaal uitziende prille embryo’s, en hadden dus een baby kunnen opleveren wanneer ze terug in een baarmoeder waren geplaatst. Dat willen de onderzoekers nu graag ook aantonen. Ze hebben daarvoor al een aanvraag ingediend bij de Food and Drug Administration (FDA). Het onderzoek - en vooral de toekomst ervan – zal het ethische debat over het gebruik van embryo’s voor wetenschappelijk onderzoek ongetwijfeld doen oplaaien. Niet alleen omdat de onderzoekers een kind met drie ouders (twee moeders en een vader) op de wereld willen zetten, maar vooral omdat het in feite gaat om de eerste genetische modificatie van menselijke eicellen. De eerste bezorgdheid – een kind met drie ouders – willen de wetenschappers alvast van tafel vegen, gezien er 23.000 genen uit de kern van de moeder komen en amper 13 genen uit het mitochondriale DNA van de ‘tweede’ moeder.Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?Kind met drie ouders binnenkort mogelijk?

• Er was geen significant verschil tussen de groepen die met muziek studeerden en de controlegroep.

Geeft klassieke muziek een boost aan je geheugen als je woordjes moet stampen? En zorgt popmuziek daarentegen voor afleiding, en dus voor mindere prestaties tijdens de examens? Geen van beide, besluiten onderzoekers van de universiteit van Zürich.